4. Vaša doména je VAŠA ZNAČKA

Každá jedna doména, ktorú si pre seba zakúpite a budete ju využívať, sa môže stať  “Vašou osobnou” alebo firemnou “Značkou”. Vďaka nej sa budete môcť prezentovať na internete, ba možno aj v reálnom offline svete, a preto je dôležité, aby bola pre Vás naozaj tá pravá, a tá NAJ.

A to znamená, aby bola čo možno NAJvýstižnejšia a NAJzapamätateľnejšia. 😀 Ak to však s podnikaním na internete myslíte naozaj vážne, oplatí sa zainvestovať trochu času do jej hľadania, i pár eur do jej kúpy. 😉 Branding je dnes totiž naozaj dôležitý.

Vaša doména = Vaša značka

Aj tak však pri nákupe domén buďte opatrní a nezabúdajte uvažovať racionálne. Neunáhlite sa! To, že zrazu zistíte, že vami vybraný názov domény (napr. v tvare blbosti.sk) ešte nemá nikto zaregistrovaný, neznamená, že to musíte urobiť práve VY a práve teraz! A ešte aj v mnohých podobných (a zbytočných!!!) variantoch, ako napr. s koncovkou .com, .net, .info, či .it.

Tento netradičný postup vám odporúčam jedine v prípade, že si tento vami vybraný názov plánujete dať aj oficiálne zaregistrovať-patentovať, a  rovnako tak si chcete nazvať aj Vašu novú firmu. Pri menej kvalitných doménach, najmä ak nemáte žiadnu istotu, že sa vám ich podarí naozaj naplno využívať alebo predať, sa vám to však veľmi nevyplatí, a ich nákup by som vám rozhodne neodporúčala.

Prečo, ktoré a kedy?

PREČO teda niektoré domény kupovať, a niektoré radšej nie?! Pretože u niektorých sa to proste oplatí, a u niektorých proste nie. Pri málo kvalitných doménach sa vám peniaze za ne vrátia len s veľkou námahou a len po dlhom čase. Musíte sa im oveľa viac venovať, oveľa viac ich propagovať, a tá odmena potom možno ani nebude stáť za to…

Časom už totiž nebudete ochotní, predĺžiť ´zlé domény´ na ďalší rok dopredu, prestanete byť ich majiteľom, a ony vám jednoducho zo dňa na deň prepadnú. A to sú vaše stratené, a do luftu vyhodené peniaze. Pokiaľ ich máte dosť, tak to možno ani nepocítite, no pokiaľ nie, tak vás to bude mrzieť, a budete sa sami na seba hnevať. A potom sa, snáď, na tejto chybe poučíte…

Tak ako mnohí iní domaineri, ktorí mali nielen veľké oči, ale aj veľké idey, sny a plány, no nikto ich pred takýmto živelným nákupom domén nevaroval. Ak sa vám to už niekedy stalo, tak vedzte, že nie ste sami, čo sa takto popálili… Už však radšej takéto unáhlené rozhodnutia nikdy nerobte. Prišli ste predsa na internet zarábať a nie prerábať, no nie?! 😉

TAKŽE ZHRNUTIE: Ktorá doména je tá NAJ a prečo?!

Kvalitná doména, ktorú sa chystáte zvoliť si pre váš biznis, pre svoje väčšie zviditeľnenie sa (branding), alebo pre jej predaj niekomu inému, by mala mať určité vlastnosti a predpoklady. V prvom rade  by však mala byť: jednoduchá, výstižná, ľahko zapamätateľná, a zároveň aj nejakým spôsobom zaujímavá a originálna. Mala by sa páčiť aj vám samým, mali by ste ju ´mať radi´, a mali by ste vedieť, rozprávať o nej vzletné, autentické a inšpiratívne príbehy. Pretože rozprávanie príbehov a svedectiev (storytelling) je dnes to, čo ľudí baví… 😉

P.S.: To, ako si svoju doménu zmeníte na skutočnú webstránku, sa viete naučiť aj VY SAMI (s pomocou lektora), na rôznych kurzoch WordPressu, -alebo to môžete nechať rovno na webhostingových špecialistov, ktorí vám všetko potrebné predinštalujú, a vám ukážu už len to, ako si web spravovať tým najjednoduchším možným spôsobom…



Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *